خبرهای داغ:

برگزاری همایش تخصصی بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی در تبریز

تبریز- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از برگزاری همایش تخصصی ۲ روزه بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی با ابعاد سلامت روانی کودکان و نوجوانان و جوانان با حضور اساتید حوزه های مددکاری اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسی و حقوق در دانشگاه تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۶۰۰۴
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر تقی زاده اظهار کرد: سه نوع افراد، اعم از آدم های احساسی و هیجانی، افرادی که دارای خلأهایی در زندگی هستند و افراد دارای دغدغه های اجتماعی برای تشکیل سازمان های مردم نهاد و فعالیت های مدنی اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه فقط کسانی که دارای دغدغه اجتماعی هستند در فعالیت سمن ها، پای کار می آیند، افزود: مددکاران اجتماعی، دبیران و مدرسان و مشاوران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده، در حوزه مسائل اجتماعی از جمله کودکان کار، خشونت و سالمندی ورود پیدا می‌کنند.

تقی زاده ادامه داد: از این رو همایش ۲ روزه بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی با ابعاد سلامت روانی کودکان و نوجوانان کار و خیابانی، با حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و با همکاری مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تبریز و مؤسسه نسیم امیدبخش خرم زندگی در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هدف ما از برگزاری این همایش ها، تربیت گروه مرجعی برای انجام مداخلات اجتماعی است، گفت: امیدوارم این همایش، سرآغازی برای ادامه فعالیت های ما در در برگزاری همایش ها با موضوعات خودکشی، خشونت، سالمندی و گرایش به مصرف الکل و مواد مخدر باشد.

تقی زاده خاطرنشان کرد: جایگاه واقعی مددکاری اجتماعی به عنوان یکی از گروه های مهم و حساس برای مداخلات اجتماعی نه در قوانین و نه در دستگاه های دولتی تعریف نشده است و امید است، برگزاری این همایش ها نقطه شروعی برای این امر باشد که مددکاران اجتماعی می توانند تاثیرات به سزایی در جامعه داشته باشند.

رئیس کارگروه کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی وزارت کشور نیز در همایش تخصصی بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی با ابعاد سلامت روانی کودکان و نوجوانان کار و خیابانی با اشاره به اینکه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان جزو قوانین مترقی است، بیان کرد: آیین نامه اجرایی این قانون که وظایف دستگاه‌هاست سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است.

حجت الاسلام مهدی ملکی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌ های مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: بنابر تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی آسیب های اجتماعی یکی از اولویت‌ هایی است که مسئولان باید با کار فوق العاده شبانه‌روزی در راستای مقابله با آن تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان جزو قوانین مترقی است، تصریح کرد: آیین نامه اجرایی این قانون که وظایف دستگاه‌هاست سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است.

رئیس کارگروه کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌ های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، عنوان کرد: بنابر تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی آسیب های اجتماعی یکی از اولویت‌ هایی است که مسئولان باید با کار فوق العاده شبانه‌روزی در راستای مقابله با آن تلاش کنند.

وی بر توجه به ظرفیت‌های مردمی در حوزه کاهش آسیب‌ های اجتماعی تأکید کرد و گفت: نیازمند نهضت سلامت اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستیم لذا در این مسیر باید ظرفیت‌های مردمی و همه دستگاه‌های اجرایی به کمک بیایند.

همایش تخصصی ۲ روزه بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی با ابعاد سلامت روانی کودکان و نوجوانان و جوانان با حضور اساتید حوزه های مددکاری اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسی و حقوق و با حضور حجت الاسلام ملکی، مسئول کارگروه کودکان کار خیابان شورای اجتماعی کشور، ۱۸ و ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز در حال برگزاری است و در پایان این همایش به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار